donderdag 1 augustus 2013

Clinique DDML+ :The Insiders review week 1

Het 3 - stappenplan van Clinique is al altijd één van mijn favoriete basics geweest. Zeker de reinigingsgel en lotion zorgen altijd voor een opkikker. Maar vreemd genoeg sloeg ik de DDML stap vaak over. Niet omdat ik geen droge huid heb, integendeel. Maar op één of andere manier leek het overbodig om voor de dagcrème nog eens een even hydraterende crème aan te brengen. Crèmes zoals repairwear en moisture surge deden al zo goed hun best dat het bijna overbodig leek om een DDML te gebruiken.

Desondanks is DDML wel een vaste waarde in mijn makeupkoffer als ik op verplaatsingen modellen moet opmaken. Ik merkte heel vaak dat droge huidjes veel dankbaarder hun foundation aanpakten als er eerst wat DDML bij zat. Met andere hydraterende crèmes - hoe rijk ze ook waren - was dat niet altijd evenzeer een goeie garantie.

Dus was het hoog tijd om de vernieuwde DDML+ versie uit te testen. Het infoboekje dat bij het Insiders pakket zat gaf mooi aan wat de verschillen waren en hoe het verbeterd was. Op gebied van hydraterende eigenschappen klonk dat meteen heel overtuigend.

Dus zocht ik naar wat meer verschillen. Zo heb ik mijn laatste flesje DDML naast de DDML plus gelegd om ze te vergelijken. Niks wetenschappelijks natuurlijk, maar het gaf wel goed weer wat het verschil was in textuur. In de foto zie je hoe dik of lopend de texturen zijn van beide versies. DDML + had een "betere" textuur waardoor deze toch rijk is en toch snel genoeg indringt zodat het logisch lijkt om daarna nog een dagverzorging/CCcream/foundation aan te brengen.



Op de foto met de arm kan je zien hoe de textuur er na 5 minuten intrekken uitziet. De glow die je van de DDML+ krijgt is duidelijk merkbaar. En wat niet te zien is , is dat DDML+ toch een iets minder plakkerige indruk achterlaat.

De ideale test kwam tijdens de week vakantie. Ideaal om streng te zijn op wat je in je baggage meeneemt. Beauty-nerds zouden alles willen meenemen voor alle situaties, maar dat lukt dus moeilijk op vakantie. Dus vertrouwde ik op het vernieuwde 3 stappenplan, en wonder boven wonder deed het ideaal zijn best om tegen airco en weersveranderingen stand te bieden. Meestal is het omgekeerd en komt een mens met een gedeshydrateerde huid van vakantie terug.

Op naar een tweede week testen en vergelijken :-)

Geen opmerkingen: